Design a´la Doris

Igår sydde jag en klänning till mig själv. :) Grön med mörkgråa stjärnor på, tajt om lår och röv och lösare upptill. Ja, jag hoppas ni fattar, haha.

Det är kul att sy lite egna kläder, då vet man att man är den enda i hela världen som har just det plagget. Det känns ju kul. Men visst den ser hemmagjord ut, tro jag. För tyget va jävligt svårt att sy i särskilt nära kanterna för den ville bara åka in till undertråden. Så visst ha den sina skönhetsfläckar men det har även solen.. :)

Så just nu väntar jag på att Sissi ska komma, ska försöka på mig att sy en till henne med. Men med annat tyg, för om hon tar samma som jag så är jag inte ensamast i världen att ha en sådan..

Va i skolan idag, cirka en timme. Skulle gå igenom ett grupparbete som ska vara klart på Fredag. Kerstin va på kurs så ensamma var vi.. Känns lite onödigt att åka in till Sävsjö för 1 timme. Men vad gör man inte för skolan... :)

Nähää, kanske skulle leta upp lite passande tyger till madame Sissi som hon får välja emellan..

// Siiiiiiiimåååneeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0